top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverreinoutghijs

De ziekte van Lyme

Bijgewerkt op: 23 sep. 2018

De voorbije 2 jaar heb ik hard gestreden en al veel overwonnen, maar het blijft nog een lange weg. De ziekte van Lyme wordt veroorzaakt door de borrelia-bacterie, die zich in heel je lichaam verspreidt en inkapselt als het niet snel genoeg ontdekt wordt. (meer informatie kan je nalezen op: https://timeforlyme.eu/ ).


De ziekte van Lyme gaat gepaard met veel co-infecties. Het is bij iedereen anders, maar bij mij kwamen voor: een parasiet, bartonella, chlamydia pneumoniae, syndroom van tietze . Ook de voortdurende pijn in mijn benen, hoofdpijn en de plotse hevige pijnaanvallen doen zich niet meer vaak voor. Ik heb een gluten en lactose vrij dieet, omdat ik veel buikproblemen had.


Ik voel dat ik blijf vooruit gaan, maar het gaat heel heel traag... Naast het nemen van heel veel medicatie, ga ik wekelijks naar de revalidatie (kiné en neurotraining), naar de hippotherapie, de faciatherapie, en de psycholoog ( die mij helpt bij het omgaan met mijn chronische ziekte).


In een volgende blog vertel ik hoe mijn dag eruit ziet en hoe fotografie mij helpt.

Ondanks dat het heel zwaar is, blijf ik genieten van de kleine dingen die wel mogelijk zijn.

Ook de vele contacten en mensen die mij steunen doen mij deugd.


Hierbij een foto van wat ik zag tijdens mijn fietstochtje gisteren. Met mijn elektrische fiets is het mogelijk een paar kilometer te fietsen.


Ik zie jullie in mijn volgende blogpost.

Groetjes, Reinout






508 weergaven2 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page